Overslaan en ga direct naar de inhoud

3 vragen aan eigenaresse Pascale Pieters van conceptstore Mashed



Tijdloos design en vintage



Eigenaresse Pascale Pieters is van huis uit distributeur van accessoires. Na een aantal keer verhuisd te zijn met verschillende showrooms, kwam ze op het idee een zaak te openen die dagelijks te bezoeken is. Op deze manier kan ze de drempel verlagen en de bezoeker continue verrassen met het diverse aanbod. ‘Een bezoeker moet uren in de winkel willen blijven, dat hoop ik te bereiken met dit concept. Dit lukt al aardig, want we openen binnenkort een tweede winkel in Haarlem’, zegt Pieters enthousiast.

Drie vragen aan eigenaresse Pascale Pieters van Mashed conceptstore



Wat is er bijzonder aan Mashed?
‘De naam Mashed zegt al veel over het concept. Mashed komt van mashed potato, wat puree betekent in het Engels. Hiermee laat ik zien dat alles door elkaar gemengd kan worden in de winkel. Oude producten worden afgewisseld met nieuwe designelementen. We verkopen producten in heel verschillende prijscategorieën. De producten die ik verkoop zijn tijdloos en zijn makkelijk te toe te passen in verschillende interieurstijlen. De sfeer in de winkel is belangrijk, Mashed moet als een warme deken voelen. Een plek waar je uren wil blijven ronddwalen en een kopje koffie wil drinken.’




Hoe selecteert u de producten?
‘Ik selecteer op wat ik zie en mijn instinctief vertelt hoe ik de producten kan toepassen. Ik kies de beste stukken uit collecties, die mij persoonlijk aanspreken. Daarnaast zoek ik variëteit, zodat de producten uniek zijn. Ik zoek veel naar vintage producten, die moeilijk te verkrijgen zijn. Bijvoorbeeld fijne one-of-a-kind borduursels. Hier komen veel mensen op af. Daarnaast werk ik met veel Nederlandse en vooral Amsterdamse designers en merken. In de winkel zijn onder andere de interieurmerken Nebu Solids, klippan en Broste te vinden. Op dit moment haal ik veel inspiratie uit Duitsland. Als iedereen naar de Parijse beurs Maison et Objet gaat, ga ik daar juist niet heen. Ik vaar mijn eigen koers. Als ik een dagje uit ga, dan kijk ik welke winkels er in de buurt zijn en laat ik mij inspireren. Zo ontdek ik bijvoorbeeld hoe anderen sfeer creëren. Dit zijn niet per se conceptstores, het kunnen ook surf of skate winkels zijn. Bij het selecteren van producten denk ik ook aan het commerciële component. Ik kom uit de reclamewereld, dus dat is er met de paplepel in gegoten.’

Kunnen we iets verrassends verwachten in Haarlem?
‘De winkel in Haarlem wordt twee keer zo groot, zo hoog en zo diep. Daar gaan we een echte koffiehoek bouwen met banken uit de seventies. Je kunt er terecht voor koffie, een klein hapje en een broodje. Tegenwoordig is alles heel clean en industrieel. Ik wil net even een andere sfeer creëren, een soort huiskamersfeer. Ik kan mijn ideeën niet allemaal goed vertalen in woorden, maar visualiseren is een van mijn sterke punten. Ook hebben we een samenwerking met verschillende stylisten en kunstenaars die workshops geven. Misschien gaan we hier in Haarlem nog meer mee doen.’




Vrijdag 27 februari opent het tweede filiaal van Mashed in Haarlem. Meer info: mashed-concept-store.com

Lees meer artikelen uit de rubriek 3 vragen aan:
- 3 vragen aan Nina Campbell
- 3 vragen aan Piero Lissoni
- 3 vragen aan Nicolò Favaretto Rubelli
- 3 vragen aan GeweldigGewei oprichter Timo Sorber

Back to top