30 maart 2017

Stap in de unieke wereld van Uwe Home

Een nieuw merk voor interior concepts & homewear

Uwe Home: Interior concepts & Homewear
There’s a new kid in town! Maak vanaf vandaag kennis met de nieuwe interior concepts en organic homewear studio Uwe Home. Het nieuwe merk heeft een eigen homewear collectie en realiseert persoonlijke interieurs. Een gouden combinatie, zo blijkt.

Geboren uit twee passies en de verbazing dat deze twee, interieur en homewear, nog niet eerder uitgebreid samenkwamen, wil Uwe Home verhalen creëren. Verhalen die enerzijds ingaan om het universele aspect van ieder mens en anderzijds de persoonlijke kant van elk verhaal. Omdat iedereen hoe dan ook verlangt naar comfort, bestaat de klassieke homewear collectie van Uwe uit 100% katoen en is de zachte, lichte stof op duurzame wijze ontwikkeld. Het verhaal wordt intiemer en vertrouwelijker door een interieur dat wordt bedacht met als vertrekpunt de persoon zelf. Op deze manier zorgt Uwe Home met haar homewear collectie en custom made interieurs voor rust, romantiek en aandacht voor de natuur. Lees hier het interview dat Residence had met het creatieve brein achter Uwe Home: Renée Bartram.


3 vragen aan Uwe Home


1. Hoe ziet een typisch interieur van ‘Uwe Home’ eruit en hoe begint een interieur concept?

'Er zijn eigenlijk altijd 5 punten die ik wil laten terugkomen in een interieur: surrealisme, humor, romantiek, tijdloosheid en de natuur. Met surrealistische elementen bedoel ik het opzoeken van contrasten, bijvoorbeeld een object dat niet persé thuishoort in een interieur. Bij Uwe Home zie je dit terug in de foto's waarop de stoffen heel clean en rustig zijn, terwijl het interieur van de shoot juist erg aanwezig is. Dit brengt een bepaald soort humor met zich mee: het is niet doorgaans, maar onverwachts en intuïtief. In de homewear zie je vooral de romantiek terugkomen, zoals de ruches en kant bij de nachtjapon voor vrouwen. Maar ook het tijdloze aspect van Uwe Home komt terug in de homewear. De witte kimono's zijn zowel voor mannen als vrouwen en hebben geen opsmuk nodig. Perfect om heerlijk thuis te cocoonen. De rode draad in het Uwe verhaal is toch wel de rol van de natuur. Moeder natuur, die op zichzelf al de perfectie zelve is, is een grote inspiratiebron. De symmetrie van de natuur, de ritmes en lijnen. Als mens kunnen we hier nooit aan tippen, maar we kunnen hier wel dichtbij in de buurt komen. Bijvoorbeeld door op duurzame wijze te produceren.'

'Bij het creëren van een interieur concept, denk ik altijd vrij. Uwe Home is voor elk budget bereikbaar. Dit is voor mij ook een uitdaging. Met mindere budgetten is het nodig om probleem-oplossend denken. Ik begin met een gesprek waarbij ik inga op de persoon zelf. Het verhaal dat achter iemand zit. Wat geeft je rust? Waar verlang je naar? De antwoorden hierop probeer ik vervolgens te vertalen naar een interieur. Er komt meestal één speciaal punt naar voren, dit wordt dan de hoofdmoot waar een interieur omheen wordt gebouwd. Vervolgens bespreek ik het met mijn team en beginnen we met uittekenen en ontwerpen.'

Foto's: boven: Rutger Geleijnse. Gaffer: Sjors Baarveld. Onder: Florence Schreinemachers. Beide foto's: make-up & hair: Giana Alfons. Modellen: Jeff Bogaers & Wouter Ransijn.


2. De homewear van Uwe is door jou zelf ontworpen. Hoe verliep dit proces, hoe onderscheidt de homewear collectie van Uwe zich van andere homewear merken en waar zal de collectie worden verkocht?

'Op het gebied van kleding ontwerpen heb ik geen achtergrond of mode-opleiding gedaan. Tijdens het creëren van de homewear collectie heb ik vooral mijn eigen smaak en intuïtie gevolgd. Wat betreft stoffen wist ik wel waar ik heen wilde. Alles moest 100% katoen en duurzaam zijn. Daarna ben ik opzoek gegaan naar partijen die dit konden verwezenlijken. Ik wilde het hele proces zien, opdat het ook op duurzame wijze werd uitgevoerd. Ik ben zelf ideeën gaan schetsen met de gedachte 'wat zou ik zelf dragen?'. Bij het ontwerpen van de homewear is er dus echt gedacht vanuit een persoon, en niet vanuit een target halen door middel van synthetische massa-productie. Het verschil met andere merken is het verhaal achter het product. Als iets met liefde voor de natuur is gemaakt, straalt het product ook deze liefde en rust uit. Het is klassiek, verfijnd en betaalbaar. Dat is de kracht van het product. Het heeft niet meer nodig.'

'De collectie zal eerst op de webshop (uwehome.com) worden verkocht. Vervolgens wil ik de homewear vanuit mijn eigen netwerk in winkels in Amsterdam verkopen. Op langere termijn volgen natuurlijk andere plaatsen. Eerst maar even kijken wat de reacties zijn!'

Foto's: Fotograaf: Rutger Geleijnse. Gaffer: Sjors Baarveld. Make-up & hair: Giana Alfons. Modellen: Jeff Bogaers & Wouter Ransijn.

3. Mensen spelen grote rol in de beelden van Uwe, waarom heb je hiervoor gekozen?

'Zij zijn als het ware de schakel tussen de homewear en het interieur. De gekozen modellen stralen rust en romantiek uit en dragen hiermee bij aan het universele verhaal van de mens. Ik geloof dat we op de een of andere manier allemaal hetzelfde zijn. We hebben ieder een eigen verhaal, maar stuk voor stuk ook verborgen verlangens en dagelijkse emotionele twists and turns. Iedereen verlangt op zijn of haar eigen manier ergens naar. Dit is een universeel verschijnsel. De klassieke, zachte stoffen en lichte kleuren (white en off-white) van de homewear sluiten hier goed op aan. De kimono's zijn bijvoorbeeld ruim ontworpen, want als je uit de douche komt wil je jezelf omgeven in veel en zacht materiaal. Wat je draagt, accentueert dus hoe je je voelt. Een interieur draagt hieraan bij en is dus onlosmakelijk verbonden met homewear.'

Foto's: Fotograaf: Florence Schreinemachers. Make-up & hair: Giana Alfons. Modellen: Jeff Bogaers & Wouter Ransijn.


De homewear collectie van Uwe Home is vanaf vandaag verkrijgbaar op uwehome.com. Bekijk meer prachtige beelden op instagram: uwehome.
Foto header: Rutger Geleijnse.



Zoek uw toplocatie

Direct naar woning

AALSMEER
Prijs op aanvraag
1/6
WASSENAAR
€ 7.850.000 k.k.
2/6
PANNINGEN
Prijs op aanvraag
3/6
HOOGE ZWALUWE
€ 2.700.000 k.k.
4/6
WASSENAAR
€ 3.400.000 k.k.
5/6
BOSCH EN DUIN
€ 3.995.000 k.k.
6/6

Nu in Residence

IN RESIDENCE #6
  • De ultieme basisstukken voor een tijdloos interieur
  • Stijlicoon Den Haag: tips van locals
  • Nieuws en trends van Design Week Milaan
  • De kunstcarrière van San Ming

Meest bekeken

AMSTERDAM
€ 5.150.000
1/5
WELL GLD
€ 6.900.000
2/5
PURMEREND
€ 1.395.000
3/5
GARDEREN
€ 1.895.000
4/5
ACHTERVELD
€ 1.985.000
5/5

Nieuw aanbod

Kerkstraat 31
LATHUM
€ 649.000 k.k.
Emelaarseweg 7 B
ACHTERVELD
€ 1.985.000 k.k.
Prins Hendriklaan 45
AMSTERDAM
€ 5.150.000 k.k.