24 maart 2014

The Sixtine: voor unieke interieurvondsten

Interview met de oprichters

Interview met de oprichters van The Sixtine
In 2012 richtten de studievriendinnen Nicoline Beerkens en Joyce Eikelboom hun website The Sixtine op. Het begin van een nieuwe online inspiratie- en verkoopplaats voor interieur, zowel voor Nederland als daar buiten.

Kijk binnen bij de pop up-store The Sixtine.

The Sixtine laat zich voor haar keuzes met name inspireren door Amerikaanse en Franse interieurs en hun ontwerpers. Het duo is continu opzoek naar producten die nauwelijks of niet in Nederland verkrijgbaar zijn. Met merken als Chhatwal & Jonsson, Em&Lu, Momiq, Nala en Sloane Stationery wil The Sixtine het mogelijk maken om met weinig middelen de ultieme sfeer te creëren.


Wie zitten er achter The Sixtine?

Nicoline Beerkens (1980): ‘Mijn ervaring in de wereld van interieurontwerp heb ik opgedaan bij de interior designers Marcel Wolterinck en Kate Hume. Hun internationale clientèle vroeg om modern, luxueus design en items die werkelijk uniek waren. Ik voelde me geïnspireerd door deze stijl en stelde vast hoe schaars deze eigenlijk was in de Nederlandse interieurs. Al snel begon ik mijn eigen interior design bureau NB Projects. Dit heb ik doorgezet onder de naam The Sixtine waarmee ik nu voor klanten in het hele land huizen inricht.’

Joyce Eikelboom (1980): ’Ik was destijds op zoek naar nieuwe, kleurrijke producten om mijn huis in het centrum van Amsterdam mee in te richten. Tot mijn grote verbazing kon ik geen goed platform vinden voor inspiratie over interior design en de aanschaf van interieurproducten in Nederland. Dit was voor mij een uitgelezen kans om een eigen bedrijf te beginnen waarbij ik mijn kennis en kunde van mijn voormalige functie als digital marketing manager voor modemerk G-Star RAW kon toepassen. Daardoor weet ik hoe ‘online’ succesvol ingezet kan worden voor een merk.’


Wat is The Sixtine precies?

Joyce: ‘The Sixtine is een inspirerende webwinkel, met een mix van luxueuze, kleurrijke en elegante woonaccessoires en klein meubilair van internationale merken. ‘
Nicoline: ‘The Sixtine is gestart vanuit de behoefte meer kleurrijke en verfijnde producten in Nederland aan te bieden. Dit naar aanleiding van mijn passie voor Amerikaanse en Franse interieurs en een grote behoefte aan een gevarieerder én origineler aanbod, maar dan betaalbaar.
Joyce: ‘Door onze producten uit de webshop te verbinden aan projecten willen we iets nieuws neerzetten. Het begin van een nieuwe generatie op het gebied van interior design.’
Nicoline: ‘En we onderscheiden ons door originele producten te verkopen. Een kleurrijke mix van accessoires die een basisinterieurs goed kunnen aanvullen en een persoonlijke touch kunnen geven. Wij verzorgen daarom alle fotografie voor The Sixtine zelf. Hiermee willen we mensen inspireren en een goed beeld geven wat er allemaal mogelijk is met onze producten.’


Waarom moeten mensen bij The Sixtine kopen?

Nicoline: ‘The Sixtine biedt betaalbare en originele producten die in Nederland vaak alleen bij ons te verkrijgen zijn. Onze eigen fotografie en styling inspireren en zetten de consument aan tot nieuwe ideeën en combinaties.’

Jullie zijn nu iets langer dan een jaar bezig. Waar zijn jullie tot nu toe het meest trots op?

Joyce: ‘Het feit dat we in een jaar een goedlopende website neer hebben gezet met een mooie unieke collectie. En dat wij onze andere werkzaamheden al na vier maanden konden stoppen om ons volledig op The Sixtine te richten. Naast de webwinkel hebben wij vanuit The Sixtine het afgelopen jaar een aantal gave projecten opgeleverd in Blaricum, Amsterdam en op Ibiza.’

Wat zijn jullie plannen voor 2014?

Joyce: ‘Wij komen zeer binnenkort met onze eerste eigen collectie!’
Nicoline gaat verder: ‘Wij kunnen namelijk niet alle producten die wij graag zouden willen verkopen tegen een goede prijs vinden en hebben daarom besloten een eigen collectie te starten. Deze maand beginnen we met een basiscollectie simpele kussens van hoogwaardige linnen en velours om te mixen en matchen met kussens en drukkere patronen.


Hoe ziet jullie ultieme The Sixtine eruit?

Nicoline: ‘Eind vorig jaar hebben we onze eerste stappen over de Belgische grens gezet en we hopen dit zo snel mogelijk ook te kunnen doen in Engeland en Duitsland.
Joyce: ‘Inmiddels zijn we uit ons tweede kantoor gegroeid en zijn we op zoek naar een nieuw kantoor met showroom in Amsterdam. Daardoor zijn we niet meer alleen online actief, maar ook op een andere manier. Ondertussen hebben we wat gesprekken met grote partijen gehad die onze eigen collectie ook graag willen verkopen. Dus wie weet dat we hier dit jaar ook al meer van gaan horen!’

Website: The Sixtine
Fotografie: Barbara de Hosson

Zoek uw toplocatie

Direct naar woning

LEUR
€ 3.600.000 k.k.
1/6
DOKKUM
Prijs op aanvraag
2/6
ZIERIKZEE
Prijs op aanvraag
3/6
WESTBROEK
€ 2.500.000 k.k.
4/6
OOSTKAPELLE
Prijs op aanvraag
5/6
VINKEVEEN
€ 4.950.000 k.k.
6/6

Nu in Residence

IN RESIDENCE #10 Opera
  • THEATRALE interieurs
  • A day at the OPERA
  • Badkamer en suite, HOTELLUXE thuis
  • De L’EUROPE, Grande Dame in nieuwe couture

Meest bekeken

HOEK VAN HOLLAND
€ 950.000
1/5
HEEG
€ 500.000
2/5
DAARLERVEEN
€ 620.000
3/5
DRUNEN
€ 3.650.000
4/5
HARDENBERG
€ 629.000
5/5

Nieuw aanbod

Kruserbrink
HARDENBERG
€ 629.000 v.o.n.
Amersfoortsestraat 113
SOESTERBERG
€ 1.195.000 k.k.
Wilhelminasingel 125
MAASTRICHT
€ 825.000 k.k.