In het oude ABN AMRO-gebouw op de Dam in Amsterdam is luxemerk Dior neergestreken met een nieuw filiaal. Het interieur van dit karakteristieke Amsterdamse gebouw is omgetoverd tot een geraffineerd decor met Dior referenties, van het parket van Versailles tot de cannage, het grafische signature patroon dat op grote panelen is getekend.
Het is niet voor niets dat deze locatie is gekozen, de Dam is het epicentrum van mode en luxe van onze hoofdstad. Het gebouw zelf straalt authenticiteit uit en weerspiegelt de traditionele Nederlandse architectuur. Een gegeven waar het modehuis zich graag aan bindt gezien het ultra klassieke hoofdkantoor in Parijs aan de Avenue Montaigne. De thuisbasis in Parijs wat in 1946 gekocht is door Marcel Boussac. Door zich te vestigen in architectonische hoogstandjes intensiveert het modehuis hiermee de residentiële boodschap die ze uit willen dragen naar de consument.
Op de eerste verdieping is de Dior cruise 2023 collectie, waarin Maria Grazia Chiuri een eerbetoon brengt aan de virtuositeit van de Andalusische savoir-faire. De ruimte is geaccentueerd met verschillende nuances wit, beige, goud en een zachte tint roze. Een omgeving waar de producten prachtig tot hun recht komen zoals de iconische tassen Saddle, Lady Dior en Dior Book Tote. De laatste geborduurd met de Jardin Botanique-print of het Rêve d'Infini motief ontworpen door Pietro Ruffo.
Op de derde verdieping vinden we, in een zee van betoverende blauwtinten, de herencollectie die Kim Jones voor het modemerk heeft ontworpen. Ook hier is duidelijk goed nagedacht over hoe het interieur de winkelbeleving versterkt. Dit gegeven wordt aangezet met designmeubels en sculpturale kunstwerken van Tony Jouanneau, die doen denken aan een wandeling door de tuinen van Monsieur Dior.
De winkel is een eerbetoon aan het merk. Elegantie en de hoogste kwaliteit vakmanschap worden prachtig neergezet en nodigt uit om de nalatenschap van het Huis te (her)ontdekken.
Schrijf je hier in voor onze nieuwsbrief.