Overslaan en ga direct naar de inhoud

5 vragen aan make-up expert Trinny Woodall: ‘Je moet de producten direct willen vastpakken’

Trinny Woodall met haar nieuwe producten
Trinny Woodall met haar nieuwe producten.

Make-up expert en tv-persoonlijkheid Trinny Woodall breidt uit. Haar lijn Trinny London verkoopt vanaf vandaag ook huidverzorgingsproducten. Residence sprak haar over deze nieuwe stap.

Trinny Woodall werkt al haar hele leven in de mode- en beautywereld. Zo schreef ze in de jaren negentig columns over mode voor The Daily Telegraph. Mede dankzij die columns kreeg ze een rol in de Britse versie van de Modepolitie: What Not To Wear. Een daverend succes dat ook in Nederland werd uitgezonden. Nu, een tiental jaar later, richt ze zich op haar cosmeticalijn Trinny London. 

Gefeliciteerd met je nieuwe huidverzorgingslijn! Waarom wilde je deze producten aan je collectie toevoegen?
‘Het is altijd mijn bedoeling geweest om een eigen huidverzorgingslijn te starten. Nu we gevestigd zijn als merk en een groot publiek hebben, voelt dit als het juiste moment. Het duurt lang om huidverzorging te formuleren en we zijn er nu klaar voor de markt op te gaan.’

Wat maakt deze lijn anders dan die van andere merken?
‘Alle producten zijn zo samengesteld dat ze ongelofelijk effectief zijn in het aanpakken van de aspecten van huidverzorging.’

Ook aan duurzaamheid is gedacht door middel van hervulbare cleansers
Ook aan duurzaamheid is gedacht door middel van hervulbare cleansers.

Wat was de reden dat jij, als stylist en journalist, in de eerste plaats een cosmeticamerk bent begonnen?
‘Ik heb zoveel make-overs aan vrouwen gegeven en weet beter hoe mensen zich op hun best voelen dan anderen. Toen dacht ik: ik wil dingen ontwikkelen waardoor vrouwen zich het beste voelen.'  

Je producten zijn prachtig ontworpen. Wat vind je ervan dat cosmetica een belangrijk onderdeel wordt van interieurs?
‘Dat willen we juist ook! Huidverzorging moet veel meer gevierd worden. Er zijn zoveel producten, maar die zijn niet allemaal even volwassen en vrolijk. Dat wilde ik juist combineren in samenwerking met fantastische ingrediënten. Als je de verpakking ziet moet je die willen vastpakken voordat je iets anders in de badkamer pakt.’

RESIDENCE NIEUWSBRIEF

Schrijf je hier in voor onze nieuwsbrief.

Wat hoop je dat de nieuwe producten gebruikers brengt?
‘Ik hoop dat het een nieuwe benadering van huidverzorging én relatie met de huid met zich meebrengt.’

Trinny London komt vanaf dinsdag met twee cleaners. Meer informatie vind je hier.  

Tekst: Lisa Goudsmit 

INSPIRATIE

Back to top