Met een scherp oog voor detail en een passie voor kleur transformeerde interieurontwerpster Victoria-Maria Geyer een vervallen Andalusische ruïne tot een stijlvol boetiekhotel. Haar ontwerp voor Cortijo Genesis ademt energie met een uitgesproken persoonlijk accent.
In het hart van het Andalusische platteland creëerde zij een kleurrijke oase. Het hotel ligt op enkele kilometers van het dorp Gaucín, tussen Marbella en Gibraltar.
Omringd door groen transformeerde Victoria-Maria een voormalige ruïne tot een intiem en exclusief toevluchtsoord. Het hotel biedt plaats aan maximaal twaalf gasten en beschikt over vijf slaapkamers, een zwembad en een buitenruimte van één hectare, aangelegd met een tuin en een permacultuur moestuin.
Vanaf het eerste moment dat gasten de tuin betreden, is de creatieve energie van Victoria-Maria voelbaar. Zij liet zich inspireren door de gedurfde esthetiek van Palm Springs, met een Californische mid-century draai. Terug te zien in de witte smeedijzeren ligstoelen, parasols en zitjes in roze stof met rood bieswerk.
Binnen koos Victoria-Maria voor kamers die elk geïnspireerd zijn op een halfedelsteen: aventurijngroen, citriengeel, lapis lazuli-blauw, carneoolrood en morganietroze. Neutrale muren zorgen voor rust, terwijl kleur via stoffen, meubels en decoratieve accenten wordt toegevoegd.
Voor elke ruimte stelde Victoria-Maria een unieke collectie samen: gevlochten raffia koppen van Natalia Brilli, modernistische wandkleden van Marc Baumann en de opvallende Cronos- en Manonlampen van Heaps & Woods. Tapijten van Elitis en Edelgrund en rolgordijnen van Pierre Frey geven structuur en warmte.
In de badkamers koos ze voor wasbakken met verfijnde bloem- en hemelmotieven, een persoonlijk kenmerk in haar werk.
De gemeenschappelijke ruimtes zijn al even bijzonder. In de bibliotheek brengt een handbeschilderd plafond met houten latten in regenboogkleuren een vrolijke energie. Een bank van Popus Edition, bekleed met stof van Maison Thevenon en gecombineerd met bijpassende gordijnen, geeft een chique, etnische invalshoek.
In de woonkamer staan Wenceslas-banken uit Victoria-Maria’s eigen Heimat-collectie. Oranje-wit gestreepte stof van Manuel Canovas versterkt de warme sfeer. De keuken wordt opgefleurd door saffraangele tegels op de achterwand en een Roger Capron-tafel uit de jaren zestig. Boven de open haard hangt The Lemon Bowl van Gordon Hopkins.
Een Waldemar Rothe-hangmat uit 1974, tentoongesteld door Morentz Gallery, vormt het sleutelstuk van de ruimte en nodigt uit tot ontspanning.
Met Cortijo Genesis laat Victoria-Maria Geyer opnieuw zien hoe zij met kleur en karakter ruimtes tot leven brengt. Meer over haar werk en projecten is te vinden op www.victoria-maria.com. Fotografie door Matthieu Salvaing.
Schrijf je hier in voor onze nieuwsbrief.