Overslaan en ga direct naar de inhoud

In gesprek met ... Tjerk van der Linden van Engel & Völkers

Huis in Amsterdam

'Engel & Völkers Nederland is een echt familiebedrijf, al sinds 2007. Toentertijd waren wij de eerste internationale makelaar van Nederland. Engel & Völkers is gevestigd op 900 locaties, verdeeld over vijf continenten. Ik werk nauw samen met zowel mijn moeder Barbara van der Grijp als mijn broer Wieger van der Linden.

Vanuit mijn marketingachtergrond richt ik mij binnen het bedrijf voornamelijk op de marketing en presentatie van onze objecten. Dat gaat vele malen verder dan bijvoorbeeld een brochure maken en de website aanpassen. Voor ons is een sublieme presentatie essentieel, ook juist in het hogere segment. Daarom letten we op elke detail en zorgen we dat onze foto’s en video’s onderscheidend zijn. Want voor al ons beeldmateriaal geldt: ‘only the best is good enough’.

Streven
Dat past bij de filosofie van Engel & Völkers wereldwijd: het streven naar perfectie. Verder is een op maat gemaakt plan van aanpak per woning cruciaal in dit digitale tijdperk. Zeker bij onze doelgroepen. Geen huis is immers hetzelfde, dus elk marketingplan is anders. Zo past plaatsing op Funda niet altijd bij de huizen die wij op de markt brengen. Sterker nog: meer dan de helft van onze aanvragen komt via onze eigen website, uit ons internationale netwerk en via social media. De inzet van social media is onmisbaar, vooral als het gaat om de internationale makelaardij. We zien dan ook dat veel buitenlandse klanten via de sociale kanalen met ons communiceren - dat wordt echt steeds gebruikelijker. Als je social media gericht inzet, bereik je de juiste doelgroep. Dat is absoluut essentieel als je op de snelste manier een goede koper wilt vinden.

UITGELICHT

Back to top